הַפְעֵל/בָּטֵל נִוּוּט בְּאֶמְצָעוּת מִקְלֶדֶת אֵזוֹר תֹּכֶן מֶרְכָּזִי פַּאנֶל נְגִישׁוּת אִיפּוּס נְגִישׁוּת תַּפְרִיט אֲתָר מַפַּת אֲתָר

פרסום על שילוט חוצות – כל מה שרצית לדעת

כמפרסם עליך לבחור את אמצעי המדיה בצורה הנבונה ביותר, לשלם את המחיר ההוגן ביותר וכמובן לקבל את התשואה הטובה ביותר (roi) עבור ההשקעה שלך בפרסום.

בענף שילוט החוצות ישנם כמה סוגי שלטים שכדאי להכיר אותם:

1. בילבורד– שלטי חוצות גדולים הממוקמים בדר”כ על צירי תנועה ראשיים, מקומות בהם יש תנועה גדולה של הולכי רגל וכלי רכב.
2. ריהוט רחוב– מתקני פרסום הממוקמים באיי תנועה ובצירי תנועה מרכזיים ויוצרים חשיפה להולכי הרגל ולכלי הרכב באזור. השלטים הללו יכולים להופיע כמכוונים, מפות, תחנות אוטובוס ועמודי רחוב.
3. עמודורים– פרסום של מתקני שילוט על גבי קרנות רחוב (שלט הפניה לרחוב). שילוט עם נוכחות של 24 שעות ביממה ובדרך כלל מואר. העמודור יכול להיות דו-מימדי, תלת מימדי, בצורה יוצאת דופן וייחודית במידת הצורך ולעיתים עם פונקציונליות של סיבוב-תנועה.
4. שלטי ענק– אותם שלטי ענק שרואים בדר”כ על גבי בניינים או על ציר תנועה ראשי כדוגמת כביש עזריאלי בתל אביב. השלטים הללו מכסים שטח של 100 – 300 מ”ר ובולטים מאוד למרחוק.
5. שילוט בתנועה– שילוט על גבי אוטובוסים ומוניות שירות.

בענף שילוט החוצות יש כמה פרמטרים חיוניים להצלחת מסע הפרסום. על מנת להצליח בפרסום על גבי שילוט חוצות, יש מספר כללים שעליהם צריך לעמוד:

1. Less is more– בפרסום על גבי שילוט חוצות עומדות לרשותנו מספר שניות בודדות בלבד כדי למשוך את תשומת הלב של הלקוח ולהעביר לו את אותו המסר שאנחנו רוצים. עם כל הרצון שלנו “לנצל” את כל שטח הפרסום, עלינו להבין שבמקרה הזה “כל המוסיף גורע”. ככל שנקצר ונמעיט בהיקף הטקסט והאינפורמציה – כך ניטיב יותר עם יעילות הפרסום. שילוט החוצות, כשמו כן הוא, ממוקם בחוץ ומתחרה עם שלל מסרים, תכנים ואינפורמציה שהלקוח, כנהג או כהולך רג,ל נתקל בהם. כדי לבלוט ולמשוך את תשומת הלב הראויה, על הפרסום לכלול: מסר מרכזי אחד בולט+ מסר משני נוסף בכיתוב קטן יותר+ תמונה אחת.

כדאי להמנע מפרטים המצריכים מהלקוח לזכור בכוחות עצמו או לעצור ולרשום, כמו מספר טלפון או כתובת אתר (www.alonsuzy.com). הלקוח, כאמור, נמצא בתנועה ולכן הסבירות שהוא יעצור וירשום את הפרטים הללו נמוכה יחסית. זה מוביל להפרעה ומשיכת תשומת לב מיותרת על גבי שטח הפרסום.

2. הגדרת מטרת הפרסום– תדמיתי, מכירתי או הכרזתי (הודעה על אירוע, הכוונה). בחירת סוג השלט חיונית לסוג המסר שאותו אנחנו רוצים להעביר, מבחינת המיקום שלו, הגודל שלו והפונקציונליות שלו.

3. מיקום, בולטות ורעשי רקע– רעשי רקע הינם כל אותם גורמים סביבתיים שמפריעים ומושכים את תשומת הלב של הולך הרגל והנהג. ככל שיש באזור השלט בניינים, שלטים אחרים, עצים וכיו”ב – כך השלט פחות מוצלח ואפקטיבי.

המטרה היא להיות במקום הכי בולט, הכי מבודד (מבחינת רעשים סביבתיים) ועם הנראות הטובה ביותר. לכן, יש לצאת “לסיור שטח” ולבדוק את המקום. לאחר מכן, יש לבחון את השלט מכמה כיווני נסיעה, מכמה צירי תנועה, ממרחקים שונים ובשתי צורות – כהולך רגל וכנוהג ברכב. ככל שהשלט בולט ונראה טוב יותר מבחינת כל הפרמטרים הללו – כך הוא מוצלח יותר.

יצוין בהקשר הזה, כי כיום עומדת לרשותנו הטכנולוגיה – Google Maps ו- Google Street View שחוסכת יציאה לשטח ומאפשרת איתור הכתובת ותצוגת השטח בו יוצב השלט.

4. מאוזן, ניצב, צד א’ או צד ב’? – חלק מהדיוק בבחירת שלט חוצות מבוסס על ההבנה כי כנהגים איננו יכולים להטות את ראשינו הצידה כדי לראות/לקרוא את הכתוב על גבי השלט. לכן עלינו לבחור שלט חוצות הניצב לכיוון התנועה.

לכל שלט נייח יש בדר”כ 2 “פני פרסום”, הקרויים צד א’ וצד ב’. צד א’ הינו הצד שנמצא עם כיוון התנועה של הכביש ואילו צד ב’ נמצא בצד השני של הכביש, כאשר אני כנהג רואה אותו רחוק יותר והעיניים שלי פחות ממוקדות בו. לכ,ן בבחירת שלט חוצות, עלינו להתעקש אל מול חברת השילוט בבחירת שלט הנמצא בצד א’ על מנת להשיג חשיפה ונוכחות גבוהות יותר.

5. עיצוב ויצירתיות– ככל ששלט החוצות יראה אסתטי, יצירתי ושונה יותר – כך נמשוך יותר את תשומת לבו של הלקוח הפוטנציאלי.

בהקשר הזה חשוב לזכור שתמונה אחת שווה יותר מאלף מילים ומסר אחד קצר, קולע ובולט עושה עבודה מופלאה.

חשוב לצאת מהקופסה, משמע לחשוב בצורה יוצאת דופן. הסתכלו מנקודת מבט אובייקטיבית ושתפו כמה שיותר אנשים בעיצוב ובמראה השלט, וכך תקבלו מספר נקודות התייחסות ופרספקטיבה עבור השלט והאפקטיביות שלו.

6. הדמיה– בקשו מהמעצב הגרפי שיציג לכם הדמיה של מראה השלט. צלמו את השלט בעצמכם בסיור השלטים שעשיתם. הקטינו והגדילו את השלט על גבי המחשב שלכם כך שתוכלו לראות אותו בגדול ובקטן ובסביבה הטבעית שלו ביחד עם אותם “רעשי רקע”. כך תוכלו לקבל תמונה אמיתית לגבי מיקום ונראות השלט.

7. מחיר– לכל ענף יש את “תקופת המלפפונים” שלו, כך גם בענף הפרסום. עשו חישוב של עלות מול תועלות ותבחרו את השלט המתאים לכם ביותר מבחינת היכולת שלכם לשלם עבורו, תוך חישוב מידת ההצלחה והחשיפה שלו. נסו להגיע עם חברת השילוט למחיר הטוב ביותר עבורכם וכמובן לקבל את התמורה הטובה ביותר. לחברות השילוט יש תקופות ביניים שבהן השלט עומד ריק. בדרך כלל, במקום להוזיל לכם את המחיר תוכלו לקבל תקופות בונוס ללא חיוב ובכך להגדיל את תקופת החשיפה שלכם.

ברגע שתסתכלו על כך גם מנקודת המבט של הספק-חברת השילוט, תגלו גמישות במקומות הנכונים ותוכלו לקבל ערך מוסף גבוה יותר באמצעות בונוסים אם וכאשר הדבר יתאפשר.

8. תאורה– מכיוון ששלט עובד ופועל בשבילך 24 שעות ביממה ו-7 ימים בשבוע, עליך לבחור שלט מואר או לחלופין שלט הנמצא בצומת מואר כך שיראו אותך כל הזמן.

לסיכום, שילוט חוצות טוב מתחיל ומסתיים בהבנה הבסיסית שמסר קצר וקולע שווה יותר מסיפור ארוך ומייגע.